Voor de vierde keer terug naar Málaga

Op woensdagavond vertrokken wij met Transavia naar Málaga, zaterdag moesten we (helaas) weer naar huis. Toch hebben we in drie dagen weer van alles gezien. We kwamen tot de conclusie: Málaga verveelt nooit. Ik heb gefotografeerd, dus ik neem je mee op reis.

Nadat we woensdagavond landden, zochten we een restaurantje in de buurt van ons verblijf. We aten een hapje bij Los Marinos José wat prima was, maar niet spectaculair.

Dag 1

Op donderdag besloten we om eerst te lunchen in Benalmadena Pueblo, we ploften op een terrasje onder een mandarijnboompje en hebben daar heerlijk gegeten. Daar maakte ik de foto hieronder, je krijgt spontaan zin in de zomer (als je dat nog niet had).

Daarna zijn we naar het Bioparc in Fuengirola gegaan, een kleinschalige maar mooi aangelegde dierentuin. Ze verzorgen er allerlei dieren, maar de aapjes blijven toch altijd mijn favoriet. Ze lijken zó op mensen, met die kleine vingertjes en herkenbare gezichtsuitdrukkingen van ze.

Dag 2

Vrijdag reden we naar Málaga stad, waar we zo’n beetje de hele dag hebben gewandeld, gegeten (jep, alwéér) en gefotografeerd. Ben je al eens in Málaga geweest, dan herken je wellicht de tekst op de foto hieronder. Hij staat op een blok, in Calle Alcazabilla. Het theater dat hierachter ligt, is een opgegraven restant uit de Romeinse tijd. Overal waar de Romeinen het vroeger voor het zeggen hadden -al was het maar tijdelijk-, brachten zij hun cultuur mee en bouwden daarom onder andere openluchttheaters. Meer informatie hierover (en over zo’n beetje alles in Málaga), vind je op de zonnige website Beleef Malaga.

Naast een rijke historie, heeft Málaga ook een moderne zijde. De haven is hier een goed voorbeeld van. Naast Centre Pompidou is hier een hippe lounge gemaakt en in de bocht van de haven vind je allerlei kraampjes met wat lekkers. Als je onder de gigantische witte ruggengraat hieronder loopt, passeer je allerlei restaurantjes. Er is altijd wel wat te doen, een aanrader dus!

Je zult merken, dat de sfeer in Málaga heel ontspannen is. Naar mijn mening een perfecte stad voor een korte trip. Maar ook als je wat langer wilt blijven, is er aan de Costa Del Sol genoeg te beleven.

Dag 3

Op zaterdag vlogen we ’s avonds alweer terug, we zijn die dag daarom wat dichter bij ons verblijf gebleven, zodat we geen tijd kwijt zouden zijn aan een lange autorit. We bezochten (mijn persoonlijke favoriet) Mijas Pueblo, waar je je op sommige plaatsen even in Griekenland waant.

Na het allerlaatste glaasje Sangria (en na serieuze twijfel), zijn we toch maar op de trein naar het airport gestapt. Na een rustige vlucht van iets minder dan 3 uur stonden we weer veilig op Nederlandse bevroren bodem. Om deze post af te sluiten, nog 4 allerlaatste foto’s uit mijn collectie.